La perruqueria és un ofici artesanal i artístic. Més enllà de les tendències i de les tècniques que arriben als salons, hi ha projectes que investiguen noves formes d’entendre el cabells i que obren camins cap a la creativitat i la innovació.
Hairlog n’és un bon exemple. Es tracta d’una, proposta visual publicada per PAP Magazine que documenta pentinats concebuts com a formes escultòriques. A través de textures sintètiques, volums sorprenents i estructures gairebé arquitectòniques, aquest projecte construeix un arxiu d’imatges que explora la relació entre el disseny capil·lar, l’art contemporani i les noves estètiques.
Aquest tipus de projectes que conviden a mirar els cabells des de perspectives diferents, difícilment es traslladen al dia a dia tal com els veiem, però sí que tenen un gran valor per als professionals: alimenten la nostra creativitat, desperten noves idees i ens recorden que darrere de qualsevol gran tècnica hi ha hagut abans un procés d’investigació, observació i experimentació.
A Carol Bruguera sempre hem entès la formació i la inspiració com una part essencial de la professió. Observar l’art, el disseny o la moda ens ajuda a continuar evolucionant i a incorporar noves maneres d’expressar a través del nostre ofici.
