Sovint, quan busquem inspiració en referents artístics, ens trobem amb creadors que utilitzen els cabells com a “matèria primera” perfecta per transmetre un missatge social. I té tot el sentit!
El duet artístic sud-africà Anna + Alet ho demostra amb la col·lecció “Huis+Hou+Ding” (que en afrikaans significa “llar” o “casa”), on exploren la identitat de la dona afrikaner a través de vuit fotografies i dues escultures multimèdia. Entre elles hi ha Leuenstoel, una butaca reclinable coberta completament de cabells rossos.
Les artistes han agafat l’espai domèstic i l’han omplert de cabells humans en llocs on, en teoria, no haurien de ser-hi. Aquesta incomoditat que genera veure cabells fora del seu lloc habitual és precisament el que desperta una reflexió interna en l’espectador, diferent segons la seva història personal i el seu context cultural.
L’ús d’extensions de cabells rossos humans està directament relacionat amb el context cultural afrikaner i amb les exigències que aquest imposa: estàndards de bellesa irreals i inabastables que sovint se segueixen sense qüestionar-los.
Com a defensors de la bellesa natural i dels cabells com a forma d’expressió, ens encanta veure obres que exploren tot el seu valor.
